Gluténmentes cukkini tallér

Tetőfokára hágott a cukkini termés nálunk. Alig győzzük enni, minden receptet megcsináltunk már. Azért akadt egy-egy új kísérlet is, amely nagyon bejött mindenkinek. Ilyen volt a grillezett cukkini, amely készült több változatban: magyarosan és görögösenis. Aztán vágytunk valami sós nassolni valóra is. Így elkészült a gluténmentes cukkini tallér, amely kicsit ropogós és egyben laktató rágcsa lett. Remekül megfelel vendégvárónak is és pikk-pakk elkészül. 

Hozzávalók:

1 kisebb, zsenge cukkini, 2 tojás, só, 10 dkg kemény sajt, 4-5 púpozott evőkanál zabpehelyliszt, zsír.

A gluténmentes cukkini tallér elkészítése:

  1. A cukkinit késes aprítóban a lehető legkisebbre aprítjuk. 
  2. Tálba tesszük és megsózzuk. 
  3. Hozzá ütjük a tojásokat és elkeverjük alaposan.
  4. Belekeverjük a reszelt, kemény sajtot.
  5. Belekeverjük a zabpehelylisztet. 
  6. A felforrósított kontakt grillt megzsírozzuk mindkét oldalán.
  7. Púpozott evőkanálnyi halmokat teszünk a lapra és lezárjuk. 
  8. Legalább 4 percig sütjük. Akkor kész, amikor világosbarnára pirult a tallér.

Tipp: 

A tésztának sűrűnek kell lennie, legalább, mint egy nokedli tésztának. Ha túl folyósnak találod a tésztát a megadott mennyiségekkel, akkor nyugodtan tegyél hozzá még zabpehelylisztet. Ha szereted a sajtos ízt, akkor akár több reszelt sajtot is bele tehetsz a masszába. Érdemes olyan zsírral készíteni, amelyben előtte finom, fűszeres húst sütöttél, mert nagyon jó ízt kölcsönöz a talléroknak. Ennek híjján megfelel bármilyen zsír is. Ha nincs kéznél épp cukkini, készítheted csillagtökből is. Úgy is finom lesz.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben