Öt éhezésmentes tipp a paleo fogyókúra sikeréhez

Elérkezett az idő, amikor a téli ruhák elpakolása után kezünkbe akadnak a lengébb öltözetek. Talán még a bikinire is esik egy sanda pillantásunk. Az újévi fogadamak már messze járnak, ám a nyár és a strandszezon egyre közeledik. Itt az ideje formába hozni testünket és a téli beépített “hőszigetelő rétegtől” megválni, legyen az bármennyire vékony is. A paleo fogyókúra nem megeröltető, igazán nem is nevezném fogyókúrának. Csupán odafigyelés arra, hogy a legideálisabb ételekkel lássuk el testünk, az egészség, így az ideális testsúly érdekében.

Paleo fogyókúra: a mérték a lényeg avagy csökkentsük az éhséget

A kiegyensúlyozott paleo étrend remek alap arra, hogy éhezés nélkül elérhessük ideális testsúlyunkat. Figyelem! A paleo jegyében sem érdemes paleo kenyereket, paleo süteményeket számolatlanul enni. Ez bizony nem előnyös a paleo fogyókúra során. Ellenben, ha a bázist a zöldségek, jó minőségű húsok, halak és gyümölcsök adják, akkor nem kell éhségrohamokkal megküzdeni.

Az étrenden kívül van még néhány kevésbé ismert módszer, amely csökkenti az étvágyat és így segít a vágyott testsúly elérésében.

1. Több alvás

Az alváshiány nem csak azért veszélyes, mert figyelmetlenné tesz és csökkenti a szellemi, fizikai teljesítő képességet. Több tanulmány kimutatta már, hogy a egy-egy átalvatlan éjszaka drámaian megemeli a cukor iránti éhségünket. Ezért elengedhetetlen a karcsúság elérésében, hogy eleget aludjunk. Ingyen van, remek dolog, használjuk!

2. Ó, az omega 3 zsírok

Szintén tanulmány igazolja azt, hogy azok, akik a fogyókúra idején több omega 3 zsírt visznek be a szervezetükbe, kevésbé lesznek éhesek. A tanulmány készítése során a fogyózóknak 1300 miligramm omega 3 zsírsavat adtak naponta, mintegy 85 grammnyi főtt lazac formájában. Ennek hatására kevésbé érezték magukat éhesnek a fogyózók, mint azon társaik, akik ugyanebben az időben szintén diétáztak, de nem kaptak omega 3 zsírsavas ételt.

A tanulmány azt is elárulja, hogy mindezt a hatást a nem fogyókúrázó embereknél bizony nem sikerült elérni, vagyis ők nem lettek kevésbé éhesek. De, ha a fogyókúrázóknál így bevált, hát miért ne használnád a paleo fogyókúra idején? Mit veszíthetsz?

3. A csodás fűszerek

Számos atléta választja a diétája során az ételei ízesítésére a csípős szószt. Alig van benne kalória, plusz ízt ad az ételnek és bizony étvágycsökkentő hatása van. Tanulmány igazolja, hogy cayenne borssal fűszerezett leves jobban telítettség érzést ad, mint a fűszer nélküli változata. A tanulmányban ugyanilyen hatásra bukkantak a curry fűszerkeverék esetében is. A chili is képes csökkenteni az étvágyat, ha megfűszerezzük vele az ételeinket.

Ha szereted a fűszeres ízeket, akkor ezt a zöldség curryt, indiai paleo csirkét és az indiai sült csirkecombot feltétlenül próbáld ki a paleo fogyókúra során.

Egyébként csak Fábry Sándor is megmondta már, hogy nincs az a rossz étel, amelyet ne dobna fel egy kis Erős Pista.

4. Mozgás mozogni!

Szintén tanulmány igazolja, hogy a kíméltes mozgás segít az éhség kordában tartásában. Négy napig vizsgáltak két csoportot. Az egyik a diéta mellett kíméletes tornát is végzett, a másik csoport csak fogyózott. A végére kiderült, hogy azok, akik mozogtak is a diétájuk mellett, kevésbé éreztek késztetést a falásra. Persze nem profi sportolókat és fitneszterem-fügőket vizsgáltak, hanem teljesen kezdőket.

Ez persze nem jelenti azt, hogy bármit ehetsz, úgy is lemész tornázni és el van felejtve a fogyókúra! Ez csak annyit jelent, hogy kiegyensúlyozott paleo étrend és könnyű mozgás sokkal jobb, mint pusztán csak számlálgatnia a kalóriákat.

Folyamatos diéta

Számtalan féle tanács létezik, hogy mikor érdemes étkezni. Van, aki hat után már nem eszik semmit, vagy három óránként eszik, esetleg hetente egy böjtnapot tart, vagy csak naponta egyszer étkezik.

A szakemberek azt javasolják, hogy érdemes megfontolni a folyamatos diétát. Ez annyit jelent, hogy néhány napig szigorú diétát tartunk, majd néhány napig akkor eszünk, amikor éhesek leszünk. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy akármit a tányérunkra teszünk és megesszük. Kizárólag paleo étrendnek megfelelő ételek kerülheznek elénk.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben