Gyors paleo reggeli, a szendvicseken túl

Párja nincs a házi készítésű disznótorosnak. És itt nem a kolbászra és hurkára gondolok, hanem a tepertőre, májasra vagy épp a disznósajtra. Az ilyesmi nálunk gyakran landol a nagy vágódeszkán, amely egyben tálcaként is funkcionál. Ez az egyik gyors paleo reggeli, amely akár vacsorára is remekül megfelel.

Persze igen jó helyzetben vagyunk FF-el, hiába élünk a Nagyfaluban (értsd: Budapest), mert van egy ici-pici termelői piacunk. Azonban amilyen pici, olyannyira minden van benne, amire szükségük van. Ráadásul minden termelői áru és páratlanul finom. Így nem kell messzire mennünk a finomságokért, amelyek a gyors paleo reggeli összetevői. Komplett bevásárlást is el tudunk intézni szombatonként, amely igen jól jön ebben a vírusos helyzetben. 

A gyors paleo reggeli változatossága

A rajta lévő finomságok változóak, lehet rajta füstölt kolbász, császár szalonna, füstölt sonka, kenőmájas, tepertő, disznósajt vagy éppen húsos szalonna. A kísérők pedig évszakonként változnak. Télen lilahagyma, savanyú káposzta, savanyú uborka a sláger. Ha épp van, akkor barna zsemle vagy épp főtt tojás karika is oda kerülhet. 

Tavasztól őszig kiegészülhet a sor retekkel, paprikával, paradicsommal, salátával, póréhagymával, uborkával, de akár újhagymával is. 

Az állandó összetevő azonban a keménysajt – általában – sokáig érlelt cheddar vagy ementáli a nyerő. 

Ebédre is viheted

Ezzel a reggelivel tuti ki lehet bírni ebédig és nagyjából öt perces munka szervírozni. Azt is el szoktam követni, amikor nincs időm főzni, de kellene valami gyors ebéd, hogy bedobozolom és magammal viszem. Persze ilyenkor a hagyma kimarad. Kis katonákat készítek belőle egy ebédes dobozba. Ebédre azért remek, mert melegíteni sem kell.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben