Gyors paleo vacsora: sült kolbász kertész módra

Finom és jó minőségű sütni való kolbászt nem könnyű manapság találni, de nem is lehetetlen küldetés. A titka az, hogy legyen egy jó hentesed, akár a piacon is. Érdemes őstermelőt keresni, mert ők – tapasztalataim szerint – bizony ragaszkodnak ahhoz, hogy kiváló minőségű terméket készítsenek. Rászánják az időt és az alapanyagot is, nem tesznek a kolbászba oda nem való anyagokat csak azért, hogy olcsóbb legyen. A kiváló minőségű sütőkolbász pedig igazán gyors paleo vacsora lehet. 

Mindig őrzök sütni való kolbászt a mélyhűtőben, mert előfordulnak olyan napok, amikor nekem sincs kedvem, esetleg időm főzni. Ilyenkor csak bedobom a kolbászt (fagyottan!) egy tepsibe és mellé szórok olyan zöldségeket, amelyeket fellelek a hűtőben. Nem sokkal több, mint fél óra múlva pedig tálalok. 

A paleo vacsora hozzávalói:

1 nagyobb, házi, sütni való kolbász

fél csomag fagyasztott kelbimbó

20 dkg zöld ceruzabab

2 közepes sárgarépa

egy közepes zellergumó negyede

1 közepes édesburgonya

Elkészítése:

A zöldségeket meghámozzuk és összeaprítjuk. 

A kolbászt egy tűzálló tálba tesszük és köré szórjuk a zöldségeket.

A fagyasztott zöldségeket nem kell előtte kiolvasztani, mehet bele fagyottan. 

Fél deci vizet öntünk alá és 190 fokos sütőbe tesszük. 

15 perc múlva már kezd kiolvadni a kolbász zsírja, ezért megkeverjük benne a zöldségeket. 

Újabb begyed óra múlva ismét megforgatjuk a zsírban a zöldségeket, hogy egyenletesen piruljanak. 

Amikor már megpuhultak és egy kicsit meg is pirultak a zöldségek szélei, akkor készült el ez a nagyon egyszerű, ám annál laktatóbb étel. 

TIPP:

Nem kell ragaszkodnod a fent felsorolt zöldségekhez köretként. Bármit bele tehetsz, ami a hűtőben megtalálható. Mehet bele például fehérrépa, cékla, cukkini, csillagtök (patisszon), vöröshagyma vagy akár alma is. Az édes íz nagyon finom a fűszeres kolbásszal.