A legegyszerűbb paleo saláta

Vacsorára minden étkezési tanácsadó azt javasolja, hogy együnk valami könnyűt. Nekem a zöldségekkel jól telepakolt húsleves jött be leginkább, mert könnyű, de mégis jól lehet vele lakni. Ugyanakkor jól is lehet tőle aludni és nem utolsó sorban remekül támogatja az immunrendszert. Ám ebben a nyári forróságban nem vágyom meleg vagy épp forró levesekre este. Így a legutóbb a legegyszerűbb paleo saláta készült vacsira.

Ehhez csak kinyitottam a hűtő ajtaját és áttekintettem a készletet. Mivel a kertből bőven áramlik a fodros zöld és piros (lollo rosso) saláta, így a zöldséges rekesz java részét ezek foglalták el. Hívják ezt tépősalátának is, mert tényleg levelenként szedhető a kertből, nem kell az egész tövet kitépni. Így sokáig ellát minket friss levelekkel. 

Tojás is mindig van a kínálatban, mostanában egyenesen a szüleim tyúkjai látnak el minket. Erre azért vagyok nagyon büszke, mert tényleg kapirgáló csirkék tojásait esszük, akik nem ketrecben tengetik életüket valami tápon, hanem egészséges, tápláló ételt kapnak. Például a gyomlálásból származó, különböző zöld gazokat. Persze a kukacos cseresznyét is ők falták fel. 

Visszatérve a hűtő tartalmára, amely épp nem volt teljesen gazdagnak mondható, volt benne még – szintén – a kiskertből származó újhagyma-hegy, fél üveg fekete olívabogyó és némi mandulajoghurt. Ezekből készült a legegyszerűbb paleo saláta. 

Hozzávalók:

2 tojás

fél fej tépősaláta (zöld és lollo rosso vegyesen) 

1 szál újhagyma

10-12 szem fekete olívabogyó

1 dl mandulajoghurt

csipet fokhagyma por

csipet só

A legegyszerűbb paleo saláta elkészítése:

A tojásokat keményre főzzük. 

A salátát és az újhagymát felaprítjuk.

Az olívabogyót felkarikázzuk. 

A mandulajoghurtot ízesítjük sóval és fokhagymaporral. 

Bele keverjük a fűszeres mandula joghurtba a felaprított újhagyma zöldjét. 

A salátát, az újhagyma felkarikázott fehér részét és a szintén felkarikázott olívabogyót egy salátástálban összekeverjük. 

Rátesszük a salátára az apróra felkockázott kemény tojást. 

Leöntjük az egész salátát a hagymás-fűszeres mandulajoghurttal és alaposan összekeverjük. 

Azonnal tálaljuk. 

TIPP:

A tépősalátát kicserélheted akármilyen fajtájú salátára. A mandulajoghurt helyett is használhatsz mondjuk kókusz- vagy zabjoghurtot.