Paleo töltött tojáslepény

Három féle ízesítéssel készítettem el eddig ezt a villásreggelit. Főleg ráérős hétvégi, vagy szabadság alatti reggeli főszereplője ez az étel. Megfelelő előkészíülettel azért hétköznap sem esélytelen elkészíteni. Az általam ajánlott indiai, mexikói és magyaros fűszerezés mellett számos fűszert kipróbálhatsz, ha elég bátor és kísérletező kedvedben vagy. Ugyanígy a zöldségek összetételét is megváltoztathatod ízlésed szerint. 

  • Nehézségi szint 25% 25%
  • Paleo szint 100% 100%

Hozzávalók

7 tojás, 1 vékonyabb fehérrépa, fél szál sárgarépa, fél édesburgonya, egy kevés karfiolrózsa, 1 fej vöröshagyma, két újjnyi vastag zeller, 2 evőkanálnyi kókuszzsír, só, 1 teáskanál fokhagymapor, 1 teáskanál só nélküli ételízesítő. 

Az indiai verzióhoz: 1 teáskanál curry por, 2 teáskanál vaj, só, bors.

A mexikói változathoz: 1 teáskanál taco fűszerkeverék.

A magyaros változathoz: libazsír, fokhagyma, só, bors, kakukkfű

Elkészítése

  1. A zöldségeket apró kockákra vágjuk. 
  2. Forró serpenyőben megolvasztjuk a zsiradékot és beledobjuk a zöldségeket.
  3. Megfűszerezzük a kiválasztott fűszerekkel. 
  4. Addig sütjük közepes hőmérsékleten, amíg megpuhulnak a zöldségek. 
  5. Félretesszük a zöldségeket és ismét fél teáskanálnyi zsiradékot hevítünk a serpenyőben.
  6. Felverjük a tojásokat. Ízesítjük sóval, só nélküli ételízesítővel és a felét a serpenyőbe öntjük. 
  7. Addig sütjük, amíg megszilárdul a teteje, majd megfordítjuk. 
  8. Rátesszük a sült zöldségek felét.
  9. Ráhajtjuk a tijáslepény felét és tálaljuk. 

Pin It on Pinterest