Paleo rántotthús

Több kudarcba fulladt kísérlet után, végül ráleltem a legjobb rántotthús panírra. Pár napja, bár nem szándékoztam rantotthúst készíteni, mégis megtettem. Történt, hogy már félig aludtam, amikor eszembe jutott, hogy nem vettem ki a mélyhűtőből a másnap feldolgozandó csirkemellett. Félálomban kivánszorogtam és kivettem az alapanyagot. Reggelre kiolvadt és meglepve láttam, hogy bizony előre felszeletelt karajt sikerült kivarázsolnom a mélyhűtőből. Így nem volt más választásom, mint egy jó GPS újraterveztem a menüt. Így lett rántotthús uborkával és házi ketchuppal.

A jó rántotthús titka nem csak a panír, hanem az előkészítés is. Érdemes a húst (a csirkemellet is) kicsit kiklopfolni és alaposan besózni. Ezután lehet panírozni. Sütni pedig közepesen forró zsírban érdemes, hogy jól átsüljön a hús.

  • Nehézségi szint 30% 30%
  • Paleo szint 90% 90%

Hozzávalók

szeletelt karaj vagy csirkemell (esetleg filézett csirkecomb, disznó comb), só, tojás, víz, zöldséges fűszerkeverék, zsír, zabpehely

Elkészítése

  1. A húsokat vékonyra klopfoljuk. Sózzuk.
  2. A zabpelyhet kávédarálón simára daráljuk.
  3. A tojásokat felütjük egy tányérban és felöntjük vízzel. (Egy tojáshoz kb.: fél dl víz kell.)
  4. Megfűszerezzük a tojásokat a szárított zöldségekkel és sóval.
  5. Beleforgatjuk tojásba a húst.
  6. Lisztbe forgatjuk a húst.
  7. Közepesen forró zsírba tesszük és aranybarnára sütjük.

Pin It on Pinterest