Paleo gulyásleves

A gulyásleves olyan, mint a pörkölt és a húsleves. Minden háziasszonynak van saját receptje és ahhoz biza ragaszkodik. Azt azért megállapíthatjuk, hogy a gulyásleves 90 százalékban paleónak minősül, ha nincs benne krumpli, tészta vagy csipetke. Viszonylag könnyű elkészíteni és remek egytálétel. Íme a paleo gulyásleves receptje,ahogy én készítem.

Tipp

Ha más mennyiségű hússal főznél, akkor az a lényeg, hogy a lábasban lepje el a víz, amikor főzöd. Ne legyen a gulyáslevesnek hosszú leve, mert akkor az íze is gyengébb lesz. A menzákon így rontják el és veszik el a gyerekek kedvét ettől az ételtől. Legyen egy jó raguleves belőle, úgy a finom.

  • Nehézségi szint 55% 55%
  • Paleo szint 100% 100%

Hozzávalók

50 dkg disznó lapocka (pulyka is lehet), 2 nagy fej vöröshagyma, 2 evőkanál pirospaprika, 1 TV paprika, 1 nagyobb paradicsom vagy télen 1 dl paradicsomlé, só, bors, 3 -4 szál sárgarépa, 3 szál petrezselyemgyökér, 1 kisebb fej zeller a zöld szárával, 1 dl vörösbor (az alkohol elpárolog a főzés alatt, de ki is hagyhatod), 4-5 dl víz, 3 evőkanál zsír, 3 gerezd fokhagyma, 3 közepes fej édesburgonya.

Elkészítése

  1. A húst kis kockákra vágjuk.
  2. Felforrósítjuk a zsírt egy nagyobb edényben.
  3. Rádobjuk a felkockázott vöröshagymát és üvegesre pároljuk.
  4. Rádobjuk a felszeletelt paprikát és paradicsomot. (Ha paradicsomlével dolgozol, akkor öntsd rá, amikor már rászórtad a pirospaprikát és átforgattad. De gyorsan, nehogy megégjen a pirospaprika.)
  5. Rádobjuk a húst és addig sütjük, amíg kifehéredik.
  6. Sózzuk, borsozzuk.
  7. Rászórjuk a pirospaprikát és átforgatjuk.
  8. Ráöntjük a vörösbort, majd a vizet.
  9. Fedő alatt addig főzzük, amíg majdnem puha lesz a hús.
  10. Hozzáadjuk a felkockázott zöldségeket.
  11. Addig főzzük, amíg megpuhulnak a zöldségek.

Pin It on Pinterest