Legjobb paleo pizza

Mindenevő koromban is nagy rajongója voltam a pizzának. Vékony, ropogós tészta és fokhagymás, bazsalikomos paradicsomszósz rengeteg sajttal. Ez volt az én pizzaideálom. Mondhatni a hagyományos, eredeti, olasz pizza. Ez alól csak az egykori PIzza Hut vastagtésztás csodája volt a kivétel. A paleo étrendben azonban nem egyszerű ezt visszahozni. Évekig kisérleteztem, mire megleltem a legjobb paleo pizza receptjét. Még a mindenevő barátoknak is ízlik.

 

Tipp

A zabpehelyliszt sok vizet képes felvenni, így ha túl keménynek találod a tésztát, akkor nyugodtan önts hozzá még vizet. Ez z alaprecept. A pizzára tehetsz kedved és ízlésed szerint bármit például füstölt sonkát, füstölt kolbászt vagy olívabogyót.

 

  • Nehézségi szint 75%
  • Paleo szint 90%

Hozzávalók

15 dkg zabpehelyliszt, 5 dkg tápiókaliszt, 2 teáskanál só, 1-2 dl víz, 2 dl paradicsomlé, 1 teásanál fokhagymapor, 2 teáskanál bazsalikom, 2 teáskanál oregánó, fél teáskanál bors, 2 teáskanál eritrit vagy más édesítő, 20 dkg keménysajt, pár csepp olívaolaj.

 

Elkészítése

  1. A zabpehelylisztet, tápiókalisztet és a sót összekeverjük.
  2. A vizet fokozatosan adjuk hozzá. Annyit tegyünk hozzá, hogy egy jól gyúrható, lágy tészta legyen.
  3. Kinyújtjuk olyan vékonyra, amennyire csak lehet.
  4. Összekeverjük a paradicsomlevet a fűszerekkel és az eritrittel.
  5. A szószt a kinyújtott tésztára kenjük.
  6. A tésztára cseppenként olívaolajat öntünk.
  7. Rátesszük a reszelt keménysajtot.
  8. 200 fokos sütőben 5-10 perc alatt elkészül. Akkor jó, amikor a sajt már megolvad a tetején.

Pin It on Pinterest