Téli kedvenc: céklasaláta paleo módon

Azok közé a zöldségek közé tartozik a cékla, amelyek megosztóak. Vagyis vagy nagyon szeretjük vagy nagyon nem. Ilyen például a zeller, spenót, brokkoli vagy a gomba. (Jó, a gomba nem zöldség.) Pedig a cékla szuper étel, mert hihetetlenül jót tesz az egészségünknek. Épp ezért ajánlom figyelmedbe azt az ételt, amelyet sokoldalúan tálalhatsz, ez a: céklasaláta paleo módon.

Ugyanis ezt a bíbor színű salátát tálalhatod sült húsok mellé, fasírthoz, de ugyanilyen finom például szendvicsekhez, tepertőhöz vagy akár sült kolbászhoz is. 

Télen fillérekből kihozhatod, bár akkor sem drága, ha épp nincs szezonja. Nincs vele sok munka és ha egyszerre sokat készítesz, hűtőben hetekig eláll.

 

Hozzávalók: 

2 kg cékla,

3 evőkanál 10 százalékos ecet,

4 evőkanál agavé szirup vagy eritrit, vagy nyírfacukor vagy bármilyen édesítő, amelyet használsz. 

A céklasaláta elkészítése:

Héjában főzzük meg a céklát egy nagy fazékban. 

Amikor már kihűlt hámozzuk meg.

Reszeljük le nagy lukú reszelőn. 

Ízesítsük ecettel és édesítővel. Keverjük össze alaposan. 

TIPP:

Használhatsz bármilyen gyümölcs vagy borecetet, azokkal is nagyon finom lesz. Érdemes folyamatosan adagolnod az édesítőt és az ecetet, valamint folyamatosan kóstolnod, mert lehet, hogy te édesebben vagy épp savanyúbban szereted ezt a salátát. De az is előfordulhat, hogy még kevesebb ecetet vagy édesítőt tennél rá, hogy jobba érződjön a cékla édeskés íze.