Nem kaptál húst? Semmi gond, íme a vega paleo ételek

Egy kis hentes előtt vezet el az utam minden reggel és már napok óta hosszú sorok kígyóznak előtte, ami korábban ismeretlen volt. De az élelmiszer üzletekben is akadozik a hús utánpótlása a felvásárlások miatt. Mi több, eljutottunk odáig, hogy a hús-dealerem is túlterheltté vált és már nem tudta felvenni a rendelésem. De semmi pánik, voltunk mi már vega paleo koszton, miután FF köszvényes lett. Ráadásul itt a tavasz, nemsokára egyre több zöldség lesz a piacon. Ezért készítettem neked egy összefoglalót, hogy mit is főzhetsz zöldségekből, finomat, paleót és laktatót, ha nem sikerült bevásárolnod a hentesnél. 

De azért sem árt több zöldséget enni, hogy több vitaminhoz juss és az is nagy előnye, hogy vigyáz a vonalaidra. 

Laktató zöldségek

Hús hiányában két kihívással kell szembe néznie annak, aki főz. A zöldségekből készült étel legyen jóízű és laktató. A jó ízt a változatos fűszerezéssel lehet elérni. Bátran használd. Próbálj ki olyan fűszereket is, amelyeket eddig nem. Biztosan lesznek új kedvenceid. Hasznodra lehetnek a fűszerkeverékek is, de azokból olyat használj, amelyekben nincs E-szám és hozzá adott cukor. Ha lehet, só se legyen benne.

A zöldségek között vannak olyanok, amelyek jobban eltelítenek, mint mondjuk egy saláta. Ilyen az édesburgonya, gomba és a sütőtök. De kiváló ilyen szempontból a brokkoli, káposzta, kelkáposzta és a karfiol is. Jó szolgálatot tesz a répa, zeller és a kelbimbó is.

Rakott zöldségek

Készíthetsz pörköltet számos zöldségből. Cukkiniből lenne az egyik legideálisabb, ha hozzá jutsz ehhez a zöldséghez, akkor próbáld ki. De kiváló répából is. Ez azért nagyon előnyös, mert ha készítesz belőle igen nagy adagot, akkor lehet belőle bármilyen rakott étel. Például rakott kelrakott karfiol vagy brokkoli. Mindegyik receptnél helyettesítheted a darált húst vagy a pörköltet a répapörkölttel. 

Ha pedig elkészítettél egy tekintélyes adag répapörköltet, úgyanazzal a módszerrel, ahogy a cukkini pörköltet is, akkor már csak egy ugrás onnan a vega paleo hortobágyi palacsinta

Vega paleo ételek

A piacon remek kelkáposztákat lehet kapni, kisebb és nagyobb fejeket egyaránt. Készíthetsz belőle akár kelkáposzta főzeléket is. 

Van még bőven csicsóka is az árusoknál, amely kiváló tápanyagforrás. Süss belőle csicsókás zöldségfasírtot. De ha csak hasábként kisütöd egy kis kókuszzsírban, akkor is kiváló, mondjuk egy vagy két tükörtojással laktató egytálétel. 

Ha levesre vágynál, akkor zöldségkrémlevest is főzhetsz. Az a jó benne, hogy csak összedobálod azokat a zöldségeket, amelyeket megtalálsz a hűtőben. Kiváló zöldségmentő is egyben, mert a kissé már fonnyadt darabokat simán felhasználhatod hozzá. 

Ugyancsak kiváló kissé már állott, de még nem romlott zöldség felhasználására, ha sült zöldségeket készítesz belőlük. Mondjuk indiai módra. Egyébként ez a recept azért is kiváló, mert ezt az alapot bárhogy fűszerezheted. Ha kedved tartja akár görög-, olasz- vagy magyaros fűszerkeveréket is rászórhatsz. Mindegyikkel finom lesz. De tálalhatod körettel is, például sütőtökpürével. Ha nem lelnél már sütőtököt, akkor édesburgonyából is elkészítheted a pürét. Ugyanolyan finom lesz azzal is. 

Reggelire vagy vacsorára kiváló a zöldséges rántotta. Maradékmentő is ez az étel, mert a maradék sült zöldségeket is felhasználhatod hozzá. 

Készíthetsz vega paleo zöldség curry-t is, amely szintén laktató egytálétel és semmi hús nincs benne. 

Amennyiben húslevesből vagy sült zöldségekből marad egy adagnyi, akkor készíthetsz belőle zöldségkrémet, amely kiváló szendvics feltét. Például paleo kenyérre

De készíthetsz padlizsánkrémet is a kenyérre. Láttam mostanság szép padlizsánokat is a piacon. Nagyon finom reggelire vagy uzsonnára is. 

Se nem állat, se nem zöldség

A gomba remek alapanyag, amikor nem akarunk húst enni. Bármi készülhet belőle és igen laktató. Többféle gombát is kaphatunk a boltokban, vagy a nagyobb piacokon, de a csiperke is sokoldalúan felhasználható. 

Lehet belőle előételnek vagy vacsorára gombakrémleves

De a fasírtba is remek hozzávaló, ráadásul ez az alapanyag sosem drága, mert folyamatosan lehet termeszteni. 

Nálunk nagy kedvenc újabban a gombás csík. Annyira laktató, hogy bármely húsos étellel felveszi a versenyt. 

A reggelit is feldobhatod vele, mert kiváló és meglehetősen laktató étel a gombás omlett

Be is bundázhatod paleo módra, így egy kis sült édesburgonyával finom ebédet készíthetsz. 

Amennyiben hozzá jutsz nagyobb kalapos gombához vagy szerencsésebb esetben portobello fajtájúhoz, akkor kiváló töltött gomba készíthető belőle pillanatok alatt. 

Ne feledjük a legismertebb gombás ételt a pörköltet, amely szerintem sült édesburgonya hasábokkal a legideálisabb étel. Ha pedig kicsit különlegesebb ízekre vágynál, akkor mindenképpen próbáld ki a gombát vadas szósszal. Ez utóbbi azért kiváló, mert akár a húslevesből vagy a zöldséglevesből maradt zöldségeket is felhasználhatod.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben