Török csirke gluténmentesen

Gyors és laktató ebédre vágytunk egy rohanós, munkával teli hétköznapon. Ami született belőle, akármelyik vasárnapi családi ebéden is megállná a helyét. Ezért szeretem nagyon a sült húsokat, legyen csirke, pulyka avagy sertés. Csak be kell fűszerezni és mehet is a sütőbe, én meg lógathatom a lábam. Persze nem, mert addig biztosan előkészítek valami másik ételt, esetleg sütemény vagy egész egyszerűen dolgozom a gépen. A török csirke gluténmentesen készült, az egyik kedvenc fűszerkeverékemmel. Igaz, eddig csak gyrost készítettem ezzel a fűszerkeverékkel, pontosabban dönert. A fűszerkeveréket készen vettem a kedvenc sarki fűszeresemnél, de saját kezűleg sem nagy dolog összedobni.

Hozzávalók a fűszerkeverékhez:

paprika por, chili, őrölt feketebors, fokhagymapor, bazsalikom, oregánó, rozmaring, só.

A chili, feketebors és a rozmaring kivételével minden hozzávalóból egy teáskanálnyit keverjük össze. A maradék három hozzávalóból harmad evőkanálnyit teszünk bele. Érdemes az egészet kávédarálón porrá őrölni és úgy használni. De anélkül is használható. 

Hozzávalók a török csirkéhez:

4 csirkecomb, döner fűszerkeverék, só, 2 evőkanál zsír, 1 dl víz.

A török csirke gluténmentesen elkészítése:

  1. A csirkecombokat besózzuk mindkét oldalukon. 
  2. Megszórjuk fűszerkeverékkel, szintén mindkét oldalán a csirkecombokat. 
  3. Tepsibe tesszük és rámorzsolunk libazsírt. 
  4. Alá öntjük a vizet és lefedjük a tepsit. 
  5. 200 fokon 50-60 percig sütjük, majd levesszük a tetejét és megpirítjuk a csirkecomb bőrét. 

Tipp:

Ha mellédobsz hasábra vágott zöldségeket, például répát, zellert, édesburgonyát vagy kelbimbót, akkor a köret is elkészül a csirkével együtt. Ám a legfinomabb, ha serpenyőben sült zöldséget teszel hozzá. Ehhez piríts meg libazsírban karikára vágott répát, zellert és vöröshagymát. Sóval, borssal és fokhagymaporral fűszerezd.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben