Gluténmentes vacsora és tízórai egy főzéssel

A szeptemberi iskolakezdés sok terhet ró a szülőkre, de nem csak azért, mert meg kell venni minden kelléket hozzá, hanem az étkezés miatt is. Nem csak azt kell megszervezni, hogy a legegészségesebb reggelit és ebédet kapja a gyermek, hanem a tízórairól is gondoskodni kell. A gluténmentes étrenden élő családoknál ez sok fejtörést okozhat, mert a kenyér és zsemle nem feltétlenül adott a tízóraihoz. De azért megoldható, mutatom hogyan. 

A tízórais dobozba kerülhet répahasáb, szőlő, alma, körte, kemény sajt szelet, karalábé hasáb bármelyik összetételben és variációban. Ám, ha szendvicset adnánk az iskolásnak, akkor persze kenyeret kell sütnünk. Nem bonyolult a paleo kenyér, amely szendvicsnek is megállja a helyét, íme a receptje

Két kenyér közé pedig kerülhet vaj, kemény sajt, füstölt házi kolbász, sonka vagy akár házi szalámi. De ennél sokkal időkímélőbb megoldás, ha a gluténmentes vacsora és tízóra egy főzéssel vagy akár sütéssel elkészül. 

Ha vacsorára készült resztelt máj, akkor a maradékot érdemes botmixerrel összeturmixolni. Így már el is készült a házi májkrém, amelyet bele tehetünk a szendvicsbe, némi saláta vagy uborkaszelet kíséretében. 

Ha sült húst készítünk, például a füves sült csirkét, akkor is nyert ügyünk van. Ugyanis a maradék sült húst felszeletelve bele kerülhet a szendvicsbe. A kenyeret pedig a hús zsírjával és szaftjával kenheted meg. Ezután kerülhet rá akár kemény sajt vagy salátalevél is. 

Most van szezonja a lecsónak is. Ha ezt készítettél, például tojásosan, akkor szintén könnyű a dolgod a másnapi tízóraival. Kenyérbe töltve ugyanis rendkívül finom szendvics lesz belőle. 

Ha paleo rakott burgonyát készítenél vacsorára, akkor érdemes egy kicsivel több tojást megfőzni és füstölt kolbászt megvásárolni. Ugyanis ez a kettő a tízórai alapja lehet. Felkarikázva, a kenyeret megvajazva, némi salátával ellátva, remek szendvics lehet belőle.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben