Az online élelmiszer rendelés rejtelmei – amit érdemes róla tudnod!

Az elsők egyike volt a G-Roby, amely megkönnyítette az elfoglalt háziasszonyok dolgát és bevezette az online élelmiszer rendelés intézményét. Ma már egyre gyakrabban tűnnek fel a Tesco, Auchan kisteherautói zöldövezetekben és lakótelepeken egyaránt. A héten pedig a Spar kezdett hasonló szolgáltatásba. Egyszerű és nagyszerű, nem kell cipekedni. A fotelból is be lehet vásárolni, de azért érdemes hozzá néhány aranyszabályt tudni. Avagy következzék a fogyasztóvédelmi egyszeregy idegeink és a webes nagybevásárlásunk védelme érdekében. Mindezen következő regulákat akkor is érdemes tudni, ha egyéb élelmiszert rendelsz az internetről, például bioboltból paleo alapanyagokat vagy friss, készételt.

Online élelmiszer rendelés esetén nincs 14 napos meggondolási idő

A fogyasztók védelme érdekében a Budapesti Békéltető Testület (BBT) ajánlást dolgozott ki, hogy az előforduló problémákat könnyebb legyen elsimítani és mindenki számára megnyugtató megoldást találni.

Az első és legfontosabb szabály, amit az online vásárlónak tudnia kell az, hogy 14 napig meggondolhatja magát, ha mégsem kéri a megrendelt terméket. Hivatalosan ezt úgy nevezik, hogy 14 napos indoklás nélküli elállási jog. Igen, ám, de ez az élelmiszerek esetében java részt nem működik. Nem küldhetünk vissza romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékeket. Ide tartoznak az étteremtől rendelt készételek, például egy paleo saláta vagy paleo pizza. Akkor sem küldhetjük vissza a készételt, ha a munkahelyünkre vagy az otthonunkba rendeltünk ételfutár cégtől menüt. De ide sorolandó a paelo kenyér is, annál sem gondolhatjuk meg magunkat.

Mikor gondolhatom meg magam?

Készétel esetén semmikor. Ugyanakkor ha a futár romlott élelmiszert vagy mást hozott, mint amit rendeltünk, akkor azonnal neki kell jelezni panaszunkat. Akkor is van reklamálásra lehetőség, ha a kiszállított élelmiszer megőrzési ideje vagy a fogyaszthatósági ideje lejárt.

Online élelmiszer rendelés esetén van néhány termék, amely esetében élhetünk a 14 napos meggondolási idővel. Ezek a tartós élelmiszerek, vagyis paleo lisztek, paleo tészták, paleo lekvárok, ecetek, paleo szószok, mártások, paleo édesítők, növényi tejek, magok, olajok, fűszerek. Az átvételtől számított 14 napon belül ezek visszaküldhetők a feladónak, de csak akkor, ha a csomagolásuk sértetlen, nincsenek felbontva. Ha már felnyitottuk őket, sajnos egészségügyi okokból nem küldhetjük vissza.

Panaszkodni is lehet

A futárok többnyire nem várják meg, hogy akkurátusan kibontsuk csomagunkat és áttekintsük a tartalmát. Érthető, rohannak a következő címre. Akkor sincs nagy baj, ha csak a futár távozása után vettük észre, hogy nem azt hozta ki, amit megrendeltünk avagy lejárt, romlott élelmiszert kaptunk. utólag is panaszt tehetünk személyesen, telefonon vagy írásban a boltán. Tanácsos ezért minden esetben megőrizni a blokkot, hiszen ez igazolja a vásárlásunkat az adott áruházban és azt, hogy nem máshol vettük a kifogásolt termékeket. Ezekben az esetekben azt kérhetjük a webbolttól, hogy cserélje ki a terméket arra, amit megrendeltünk, illetve a lejárt, romlott helyett küldjön frisset. Ha mindezt a vállalkozás nem tudja vagy akarja teljesíteni, akkor második körben a teljes vételárat is visszakérhetjük.

Segítség, túlvsároltam magam!

Előfordul, hogy nem tudunk ellen állni az akciós termékeknek vagy túlterveztük a bevásárlást és felhalmoztunk akkora készletet, amellyel már nem tudunk mit kezdeni és nagyon közeleg a lejárata. Hiszen ekkor nem várható el, hogy azt mind elfogyasszuk akár egy-két napon belül. A Budapesti Békéltető Testület ez esetben azt javasolja, hogy tegyünk panaszt. Gyanítom a BBT arra akart ezzel a javaslatával kilyukadni, hogy jelezzük mindezt a boltnak és próbáljunk megegyezni vele. Ha elég rugalmasak, akkor köthetünk olyan üzletet, amely mindkettőnk számára előnyös lehet. De azt fontos tudni, hogy minderre nem kötelezhetők.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben