Paleo fogyókúra – alacsony kalóriatartalmú ételek

Előfordulhat, hogy – akár – betegség okán is, de számolnod kell a kalóriákat. Vagy csak eleged lett a nehéz ételekből, esetleg némi téli tartalék maradt még a derekad körül, de már vészesen közeleg a bikiniszezon. Ilyenkor jöhet a paleo fogyókúra, amelynek során az alábbi ételekből annyit ehetünk, amennyi belénk fér, hiszen akadnak ehhez bőven alacsony kalóriatartalmú ételek.

Sovány húsok, mint alacsony kalóriatartalmú ételek

A sovány húsok jó tulajdonsága, hogy sokáig telítettségérzést adnak. Ezért segít csökkenteni a bevitt kalóriák számát, ugyanis nem érzel késztetést a további evésre. Ilyen hús lehet például a pulykamell, a sertéskaraj, sertéscomb, marha bélszín, hátszín, csirkemell. Ezeknél a húsoknál azért két dologra érdemes odafigyelni. Az egyik, hogy lehetőleg a legjobb minőségűt válasszuk. A másik, hogy hosszas sütésnél gyorsan kiszáradnak. Érdemes pácolni is ezeket a húsokat.
Ugyanakkor a csirke többi része is remek fehérjeforrás a testünk számára. Ha ebédre egy egy indiai csirkét, vagy egy baconba tekert sült csirkét, esetleg egy paleo bakonyi csirkemellett eszel, akkor bizonyosan sokáig nem éhezel meg. De nem csak ezért remek alapanyag a csirke, hanem azért is, mert számtalan variációban elkészíthető.

Tojás

A tojás szintén remek fehérjeforrás és egy darab belőle átlagosan 78 kalóriát tartalmaz. Számtalan módon variálható alapanyag, csak a vegánok konyhájából hiányozhat. Reggelire egy tükörtojás, vagy vacsorára egy gyors tonhalkrémmel töltött tojás igazán finom választás. Mindezen túl pillanatok alatt elkészülnek belőle az ételek.

Paleo fogyókúra készétele: levesek

Aki szeretné súlyát gyorsan kordában tartani, avagy egyszerűen nem túlterhelni a gyomrát, annak az egyik legjobb étel a leves. Számos leves annyira gazdag zöldségekben és húsokban, hogy akár főételnek is beillene. Ugyanakkor tanulmányok szólnak arról, hogy azok, akik levessel kezdik a főétkezést, azok legalább 20 százalékkal kevesebb kalóriát visznek be a szervezetükbe. Arról se feledkezzünk meg, hogy a csontlevesek manapság virágkorukat élik. Felfedezték külföldön is, ahol már “csodás hatású”étrendkiegészítőként is árulják. Egyébként az is.

Brokkoli

Szinte már a superfood kategóriába tartozik. A rákmegelőzésben is nagy szerepet kaphat. Alacsony kalóriatartalmú és tele van az emésztés számára hasznos rostokkal, antioxidánsokkal. Annyit ehetsz belőle, amennyit csak meg tudsz enni. Szakértők egyenesen azt javasolják, hogy lehetőleg minden nap kerüljön ebből a “zöld virágból” a tányérunkra. Egyébként is érdemes sok nyers és főtt zöldséget enni naponta. Mindezeken belül is nyersen zöld színű zöldségeket, mert ezek gyógyszerként hatnak egészségünkre.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben