Paleo étrend – amikor nincs időd főzni

Előfordul, hogy nincs időd főzni vagy uram bocsá’ nincs kedved. Vagy egyszerűen nem vagy egy konyhatündér. Semmi pánik! Ilyenkor is tartható a paleo étrend, bár némi szervezés kell hozzá. Íme néhány fortély a főzés nélküli paleo étrend megvalósításához.

Főszerepben a zöldségek, gyümölcsök

Ha nem főzöl, ez esetben a legfőbb alapanyagok számodra a zöldségek, gyümölcsök, a füstölt húsok, halak, halkonzervek. Ezekből remek saláták dobhatók össze öt perc alatt, főzés nélkül.

Salátákhoz alapanyag lehet a sárgarépa, saláták (rukkola, jég, szív, lolo rosso stb.), karalábé, cékla, uborka, paradicsom, paprika, hagyma, fokhagyma, savanyúkáposzta és bámely savanyúság, vöröskáposzta, édeskömény gumója, bébispenót, avokádó. Paleo majonézes öntettel, avokádó öntettel vagy bármilyen vinegrettel leöntheted a salátádat.

A húsok közül csak a füstölt-főtt tarját, a bacont, különböző szalonnákat, sonkákat és tepertőt javaslom. Keménysajttal, hagymával, paprikával, savanyúkáposztával, uborkával esetleg paradicsommal remek reggeli vagy vacsora válhat belőlük.

A gyümölcsök is nagy hasznodra lehetnek a salátákban. Az alma, körte, szőlő vagy a narancs remek salátákba keverve is. Ugyanakkor desszertként is megállják a helyüket.

A körte, alma vagy a szőlő keménysajttal remek reggeli vagy vacsora lehet.

Májkrém és konzervek

Ha találsz adalékoktól mentes májkrémet, akkor az is remek reggeli vagy vacsora például keménysajttal, lilahagymával. Ilyet főleg hentesnél vagy az őstermelői piacon kaphatsz. Beiktathatod az étrendedbe a konzervek közül a tőkehalmájat, makrélafilét és a tonhalkonzervet is.

Ehetsz még számos olajos magot, amely az étkezések között remek csemege. A chia mag is remek. Ezzel készíthetsz például reggelire gyümölcsökkel és növényi tejjel pudingot. Csak dobd össze és este és reggelre ész is.

Paleo kenyerek

A paleo kenyerek közül pénztárcád szerint válogass. Mindenképp ellenőrizd a címkéjét, hogy biztosan megfeleljenek a paleo előírásainak. Így számtalan variációban készíthetsz szendvicseket zöldségekkel, sajtokkal, baconnal, sonkával vagy akár savanyúsággal, gyümölccsel. Készíthetsz zsíroskenyeret hagymával, savanyúkáposztával. Vajas kenyeret sajttal, uborkával.

Kávé, tea és a növényi tejek (kesu, mandula,kókusz) is a rendelkezésedre állnak.

Reggelire ihatsz turmixokat, amelyeket készíthetsz céklából, répából, almából, banánból és bébispenótból. Mindezen túl számtalan zöldség és gyümölcs kombinációja létezik még. Akár kísérletezhetsz is vele.

Paleo étrend az étteremben

Az éttermek java része nem tart az étlapon paleo menüt. Neked kell összeválogatnod, ha tartani szeretnéd a paleolit táplálkozás szabályait. A magam részéről úgy szoktam megoldani, hogy étteremben kérek valami sülthúst és mellé zöldköretet. Így nem lehet nagyot tévedni. Igaz, nem feltétlenül a gasztronómia csúcsa, de legalább az egészségemnek nem árt.

Kifőzdék, paleo street food

Ha nem étteremben eszem, akkor jöhet a gyros tál salátával maximum csípős öntettel. Esetleg egy kifőzdében veszek egy sülthúst és veszek mellé zacsis zöldsalátát. Ritkán egy kínaiba betérek és párolt zöldségeket kérek.

Ha olyan hentes felé járok, aki süt is, akkor grillcsirke, vagy sültkolbász uborkával lehet a menü.

Paelo ebéd a boltból

Boltból remekül összeállítható egy tonhalsaláta. Csak olívaolajos tonhalkonzerv és egy zacskós salátakel hozzá. Másik megoldás, hogy veszek jó minőségű sonkát, keménysajtot, paprikát vagy paradicsomot vagy uborkát. Rögtönzött hidegtálat alkotok ezekből és kényelmesen megebédelek. De remek éhség ellen egy körte is keménysajttal.

Ha olyan boltba térek be, ahol van grillpult, akkor a grillcsirke valamely részét választom, kedvem szerint, és mellé zacskós zöldsalátát, vagy savanyúságot választok. Remek ebéd.

A honlapon a felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Elfogadom Bővebben