Hamarosan kezdődik az influenzaszezon. A szakértők január végére datálják a kezdetét. Itt az ideje felkészítenünk az immunrendszerünk a kihívásra. Íme a paleo immunerősítés, ami természetes és finom. No meg mindent összevetve takarékos megoldás.

A meghülések és egyéb köhögős, orrfújós időszakát jelenti a január. Ráadásul pár hét és elkezdődik menetrendszerűen az influenzaszezon. De mit is tehet az, aki nem akar oltást és egészséges is szeretne maradni. Először is étkezzen a szezonalitás szerint, vagyis egyen olyan zöldségeket, gyümölcsöket, amelyek az adott időszakban teremnek. Az ilyen étkezés már nagyban hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez – ígéri a paleohacks.com. Igen, még télen is. Ilyenkor például gyakori jelenség, hogy lecsökken a szervezet A-vitamin tartalma, ami elengedhetetlen az immunrendszer megfelelő működéséhez. A-vitamin a narancssárga gyümölcsökben, zöldségekben van nagy mennyiségben, mint a sütőtök, narancs, sárgarépa és édesburgonya. Ezek rendszeres fogyasztása segít a nyálkahártya és a bélfalak éppségének fenntartásában. Tehát, együnk sok narancssárga zöldséget. Például paleo sütőtökpürét, sütőtökkrémlevest, édesburgonyachipset, paleo dödöllét és sárgarépát mindenféle salátában nyersen.

A megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés is sokat számít abban, hogy elkerüljük a megfázást és betegek legyünk. Télvíz idején rövidebbek a nappalok és a szervezetünk is több pihenést igényel. Ugyanakkor a dolgos hétköznapok nem engedik ezt. Pláne, ha az év végi rohanásra gondolunk karácsony előtt, de utána sem áll meg az élet és jönnek a feladatok, stresszhelyzetek. Ilyenkor kevésbé figyelünk az étkezésünkre és több kávé is lecsúszik. Pedig mindez az idegrendszert vámolja és ha megelégeli, akkor bizony jön a nátha és megfázás. Szóval gyertyákat elő, kuckózzunk be és pihenjünk eleget. Fontos az is, hogy a hétvégéket valóban feltöltődéssel töltsük, mert az is kedvezően hat az idegrendszerre. Kávéból pedig maximum egy csészvel igyunk naponta, méghozzá délelőtt.

Az immunrendszer hetven százaléka – érdekesen hangzik de – a belekben van. Vagyis a bélflóránkban lévő „jó” baktériumok kulcsfontosságúak abban, hogy az immunrendszerünk megfelelően védhessen minket. A bélflóra egyensúlyát manapság nem nehéz felborítani, például sok koffeinnel, cukorral, stresszel, alkoholal és nem megfelelő ételekkel. Ezért fontos a paleo étrend szigorú betartása. Ezen felül pedig egyél sok savanyúkáposztát, mert az is superfood. A benne lévő sok C-vitamin mellett a beleidre is jó hatással van. (Tudtad, hogy a savanyúkáposzta levét gyógyszerként használják a rák alternatív gyógyításában? Bizony! Ennyire szupper élelmiszer!). Ha főzve szereted, akkor próbáld ki a töltött káposztát, pergelt káposztát vagy a paleo korhelylevest. Ezen felül egyél élőflórás kókuszjoghurtot vagy ihatsz kombucha teát.

Novembertől márciusig az éltető, D vitamint „előidéző” napfényt is többnyire nélkülöznünk kell. Pedig a D-vitamin sokat segít abban, hogy a szervezetünkben ne okozzanak gondot a megfázást okozó baktériumok és vírusok. Egyél sok tojást, halat, gombát, diszóhúst, például szalonnát, és májat. Reggelire egyél például sültsonkás tükörtojást. Mindemellett pedig szedj D-vitamint.

Még két dolgot tehetsz, hogy csökkentsd a lehetőségét annak, hogy náthás legyél. Moss gyakran kezet és aludj legalább nyolc órát. A legjobb, ha már fél tíz után ágyba mész és alszol.

Regisztráció az ingyenes letöltésekre és hírlevélre!

Ha regisztrálsz, folyamatosan értesülsz a legújabb letöltési lehetőségekről. Összeállítottam például egy olyan receptgyűjteményt, amelyben maradékokból készült receptek vannak. Így nem kell többé azon törnöd a fejed, hogy például a vasárnapi sülthús maradékkal mi legyen. Több, mint félszáz receptet ajándékozok neked, számos egyéb konyhai gyakorlati trükkel, tapasztalattal, fortéllyal együtt. Mindössze pár kattintás, és teljesen ingyenes. 

Köszönjük a feliratkozást! A megadott címre kapsz egy megerősítő e-mailt, melyben rá kell kattintanod a feliratkozást jóváhagyó linkre. Ezután e-mailben megkapod a könyv letöltési linkjét.

Pin It on Pinterest